Som dom flesta vet så är jag väldigt rädd för undervattens  djur, speciellt hajar. Försöker att komma bort från det så mycket som jag kan men det är verkligen inte lätt. Men att börja bada i Sverige är ju ett steg framåt och då menar jag att gå längre ut i vattnet än till knäna. (Undantag att jag känner mig helt trygg i Ågelsjön, oftast haha).

Det jag tänkte komma fram till är att jag kollade på The Cove igår. Och det är bara så jävla hemskt att det ens finns människor som är så jävla halvhjärtade (eller hjärtlösa). Att slakta 23.000 delfiner per år är sjukt och då pratar vi inte om hela året utan detta pågår mellan september och mars. Tänk på det att dom söta delfinerna på kolmården antagligen är fångade i Japan (Taiji) under stress. Dom plågas när dom fångas. Jag tycker alla ska kolla på filmen för den är verkligen rörande och om alla skulle kolla på den så skulle alla (okej dom flesta) få en klump i magen. (Delfiner ler alltid och verkar alltid glada, men jag tror att alla djur trivs bättre i det fria, egentligen tror jag att katter också skulle göra det och hundar med om det inte hade varit för oss människor)

Inte bara det att dom plågar djuren utan dom säljer delfin kött och byter ut annat kött på marknaden och delfinkött är det kött som innehåller mest kvicksilver av all fisk. Det innehåller 20 gånger så mer kvicksilver än som anses hälsosamt. Så hemskt, så brutalt. Det finns alltså människor som gör såna här saker, det finns människor som har ett hjärta till att stå och skratta när dom skär halsen av en delfin unge, det finns människor som förgiftar andra människor med delfinkött utan att känna någon som helst smärta eller något samvete.

In på sidan och kolla runt, skriv på listan osv.

